Arko Sports Media BV Sportmarketingcommunicatie
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Ontdek de wereld van sportmarketingcommunicatieDe wereld van sportmarketing en communicatie is constant in beweging. Sportsponsoring en sponsorwerving transformeren in een rap tempo. Maar waar passen crowdfunding en ambush marketing in dit landschap? En waarom is het voor moderne sportsponsors belangrijk om zowel in te zetten op conversatie-, belevenis- als terugverdiensponsoring? Het kopen van sportsponsoring is niet meer vo... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 41,87 en € 41,87
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Ontdek de wereld van sportmarketingcommunicatie
De wereld van sportmarketing en communicatie is constant in beweging. Sportsponsoring en sponsorwerving transformeren in een rap tempo. Maar waar passen crowdfunding en ambush marketing in dit landschap? En waarom is het voor moderne sportsponsors belangrijk om zowel in te zetten op conversatie-, belevenis- als terugverdiensponsoring? Het kopen van sportsponsoring is niet meer voldoende, het draait ook om de conversatie eromheen. Een gedreven sponsormanager moet niet alleen bekwaam zijn in het aanschaffen van sportsponsoring, maar ook in het integreren ervan in conversatie- en belevenismarketing. Daarnaast is het onderzoeken van de effecten van sportsponsoring en het vinden van de juiste timing voor beëindiging van sponsoring een essentiële taak.
Een complete gids in sportmarketingcommunicatie
Sportmarketingcommunicatie biedt een diepgaand inzicht in de complexiteit en verschillende invalshoeken van het kopen en activeren van sportsponsoring. De theorie wordt voortdurend getoetst aan de dagelijkse sportpraktijk in Nederland en België, aan de hand van unieke sportcases. Leer waarom topsport 'redbulliseert' en ontdek hoe een lokale volleybalclub zich op de meest optimale manier kan presenteren aan bestaande en potentiële sponsors. Daarnaast wordt het strategische besluit van sponsor Rabobank besproken na het abrupte afscheid als wielersponsor. Ontdek de tien geboden van de nieuwe sponsorcultuur en nog veel meer inspirerende vraagstukken.
Over de auteur
Prof. Wim Lagae volgt de dynamische sportbusiness op de voet. Als sportmarketeer is hij verbonden aan de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van de KU Leuven Campus Antwerpen. Daarnaast doceert hij 'Marketing en communicatie in de sport' aan de Faculteit Bewegings- en Revalidatiewetenschappen van de KU Leuven en is hij gastdocent sportmarketing aan de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen van de UGent. Met zijn expertise brengt hij de theorie en praktijk van sportmarketingcommunicatie tot leven.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 23,5 x 17,4 x 2,3 cm |
Gewicht | 683 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 333 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Paperback |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Co-redacteur | |
Druk | 3 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | Met illustraties |
Illustrator | |
Nieuw of tweedehands | |
Redacteur | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | Apr-18 |
Algemeen
EAN | 9789054724063 |
---|---|
Merk | Arko Sports Media BV |