Boom Uitgevers Bedrijfsleven in Nederland in de Twintigste eeuw (BINT) Over Grenzen
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Historische beschrijving van het Nederlandse bedrijfslevenOntdek de fascinerende geschiedenis van het Nederlandse bedrijfsleven met de BINT-reeks: Bedrijfsleven in Nederland in de Twintigste Eeuw. Deze reeks bestrijkt zeven essentiële thema's, waaronder ondernemerschap, arbeidsverhoudingen, bedrijfscultuur, fusies en overnames, internationalisering, financiering en de relatie tussen bedrijven en de overheid. Het project, een ... lees meer over dit product
Prijzen gevonden tussen de € 59,90 en € 59,90
Productinformatie
Plus- en minpunten
- Studieboek
- Kaarten inbegrepen
Historische beschrijving van het Nederlandse bedrijfsleven
Ontdek de fascinerende geschiedenis van het Nederlandse bedrijfsleven met de BINT-reeks: Bedrijfsleven in Nederland in de Twintigste Eeuw. Deze reeks bestrijkt zeven essentiële thema's, waaronder ondernemerschap, arbeidsverhoudingen, bedrijfscultuur, fusies en overnames, internationalisering, financiering en de relatie tussen bedrijven en de overheid. Het project, een samenwerking tussen verschillende universitaire instituten, biedt een diepgaande en uitgebreide beschrijving van de ontwikkeling van het Nederlandse bedrijfslandschap.
Overnames en internationalisering
In het tweede deel van de BINT-reeks, 'Over grenzen', wordt de actuele discussie over Nederlandse bedrijven in buitenlandse business systemen in een internationale context geplaatst. Overnames van en door Nederlandse bedrijven zijn aan de orde van de dag, en deze studie onderzoekt de historische achtergronden van dit fenomeen. Ontdek hoe multinationals zoals Shell, Unilever en ING omgingen met de organisatie van het bedrijfsleven in verschillende landen. Soms lerend van het buitenland en zich aanpassend, en andere keren vasthoudend aan de eigen tradities.
Een vergelijking van Nederlandse en buitenlandse ondernemingen
Wat deze studie uniek maakt, is de systematische vergelijking tussen buitenlandse ondernemingen in Nederland en Nederlandse ondernemingen in het buitenland. Door middel van case-studies komt niet alleen de grote lijn naar voren, maar wordt ook het beleid van individuele ondernemingen belicht. Hierdoor ontstaat een boeiend beeld van wederzijdse beïnvloeding en aanpassing.
Over de auteurs
Keetie Sluyterman, hoogleraar Bedrijfsgeschiedenis aan de Universiteit Utrecht en senior onderzoeker aan het onderzoeksinstituut voor Geschiedenis en Cultuur, heeft uitgebreide kennis van de geschiedenis van diverse Nederlandse bedrijven, waaronder Océe, De Kuyper, Proost en Brandt, CSM, Rabobank, Hagemeyer en Shell. Ben Wubs, verbonden aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, heeft onderzoek gedaan naar Unilever en het Rotterdamse bedrijfsleven. Hun expertise zorgt voor een solide en grondige basis in deze boeiende studie van het Nederlandse bedrijfsleven.
Korte specificaties
Afmetingen
Afmetingen | Afmeting: 24,6 x 17,6 x 2,7 cm |
Gewicht | 919 g |
Functies
Kaarten inbegrepen |
Overig
Aantal pagina's | 367 pagina's |
Auteur(s) | |
Bindwijze | Hardcover |
Boek, ebook of luisterboek? | |
Druk | 1 |
Extra groot lettertype | |
Illustraties | Met illustraties |
Nieuw of tweedehands | |
Studieboek | |
Studieboek of algemeen | |
Taal | |
Uitgever | |
Verschijningsdatum | oktober 2009 |
Algemeen
EAN | 9789085067122 |
---|---|
Merk | Boom Uitgevers |