Veelgestelde vragen
Is BestePrijs een online shop?
Nee, BestePrijs is geen online winkel, maar een onafhankelijk platform dat diensten levert aan andere online winkels. Ons platform fungeert als een paraplu waarbij we onafhankelijke betrouwbare online winkels verzamelen op één website. Als je een product wilt bestellen, word je doorverwezen naar de desbetreffende online winkel waar je de bestelling kunt plaatsen en betalen. Na voltooiing van je bestelling ontvang je een koopovereenkomst van de betreffende online winkel, die tevens ook je contractpartner is. Als je vragen hebt over je bestelling, dien je deze te richten aan de betreffende online winkel.
Ons team staat natuurlijk wel klaar om eventuele vragen te beantwoorden die betrekking hebben op het gebruik van ons platform.
Welk type winkels zijn aangesloten bij BestePrijs.nl?
Onze partners zijn alleen gerenommeerde online winkels, variërend van kleine specialisten tot grote megastores. Wij vermijden uitdrukkelijk winkels die handelen in producten zoals geweld, discriminatie en andere illegale zaken op ons platform. Als er onverhoopt toch een product wordt aangeboden dat niet aan onze normen voldoet, horen we dit graag via ons contactformulier zodat we snel kunnen ingrijpen.
Hoe vergelijk je de prijzen en levertijden van een product?
Winkels worden standaard gesorteerd met de laagste prijs exclusief verzendkosten (basisprijs) links en de laagste prijs inclusief verzendkosten (bezorgprijs) rechts, daarna in oplopende volgorde. Sommige winkels kunnen echter om technische redenen informatie over de levertijd missen in ons overzicht. Deze staan dan in de lijst vermeld met de tekst "onbekend". Het is daarom aan te raden om ook de website van de winkel te raadplegen voor meer informatie over de levertijd.
Hoe worden de prijzen bijgewerkt?
De meeste prijzen worden minimaal één keer per dag automatisch bijgewerkt. Voor veel winkels worden de prijzen vaker bijgewerkt. BestePrijs kan echter niet garanderen dat de prijzen altijd correct zijn. Daarom is het belangrijk om de prijs op de website van de betreffende winkel dubbel te controleren voordat je een aankoop voltooit. Zo ben je er zeker van dat de prijs die je op BestePrijs hebt gezien, actueel en correct is.
Hoe kunnen jullie zoveel producten, winkels en prijzen vergelijken?
Onze informatie wordt op verschillende manieren verzameld. We maken gebruik van geautomatiseerde processen en daarnaast wordt er ook handmatig informatie verzameld door ons team. Ons team werkt dagelijks keihard om jou als consument de meest relevante informatie te bieden over producten, winkels en prijzen. Door deze combinatie van geautomatiseerde en handmatige processen kunnen we een zo compleet mogelijk overzicht geven van alle beschikbare opties en kun jij als consument gemakkelijk verschillende producten en prijzen van vele winkels met elkaar vergelijken.
Hoe kan BestePrijs zoveel winkels in het overzicht zetten?
BestePrijs heeft een technische oplossing ontwikkeld die perfect aansluit bij de beschikbare producten, winkels en prijzen. Dit geldt zowel voor online winkels als voor sommige fysieke winkels. Onze gegevensverwerking is opgebouwd uit geautomatiseerde processen en handmatige werkzaamheden. We zijn voortdurend bezig met het uitbreiden van ons netwerk van aangesloten winkels, zodat we jou als consument een zo volledig mogelijk overzicht kunnen bieden van alle beschikbare producten en prijzen.
Wat is het Trusted Shop logo van BestePrijs?
Het Trusted Shop van BestePrijs is geen officieel erkend keurmerk. Echter, het team van BestePrijs beoordeelt webwinkels die zich willen aansluiten op basis van strenge criteria op het gebied van betrouwbaarheid, veiligheid en klantenservice. Webwinkels die geen officieel keurmerk hebben moeten aan deze hoge criteria voldoen om onderdeel te kunnen worden van het BestePrijs. Lees meer op de pagina van Trusted Shop
Waarom word ik doorverwezen naar een andere website voor mijn aankoop?
BestePrijs.nl is geen online shop, maar biedt een platform voor andere online shops. Door BestePrijs.nl te gebruiken profiteer je niet alleen van ons platform maar vooral van de toegang die we je bieden om producten eenvoudig in de verschillende online shops te zoeken en te vergelijken. Als je eenmaal gevonden hebt wat je zoekt dan wordt je doorverwezen naar de website van de betreffende online aanbieder waar je vervolgens de bestelling kunt plaatsen.
Ik heb een vraag over mijn bestelling, wat nu?
Zodra je bestelling is voltooid, ontvang je een koopovereenkomst van de desbetreffende online winkel, die tevens jouw contractpartner is. Mocht je vragen hebben over jouw bestelling, dan dien je deze rechtstreeks aan de desbetreffende online winkel te stellen. BestePrijs geen toegang tot je bestelling.
Wat moet ik doen als ik een probleem heb met mijn bestelling?
Neemt contact op met de online shop bij wie je de bestelling geplaatst hebt. In tegenstelling tot je contractpartner waar je het product hebt besteld heeft BestePrijs geen toegang tot je bestelling. Wij beoordelen webwinkels die zich willen aansluiten op basis van strenge criteria op het gebied van betrouwbaarheid, veiligheid en klantenservice. Heb je een gegronde klacht over een bedrijf dat is aangesloten bij een keurmerk neemt dan contact met hun op. Ook kun je een geschil voorleggen aan de geschillencommissie.
Mijn vraag staat hier niet tussen
Mocht jouw vraag niet in de lijst met veelgestelde vragen staan, dan kun je altijd contact opnemen met ons team. Onze medewerkers zijn beschikbaar om jouw vragen over het platform te beantwoorden en zullen hun uiterste best doen om je zo snel mogelijk te helpen. Het is echter belangrijk om te weten dat we geen vragen beantwoorden over specifieke winkels en producten. Neem gerust contact met ons op via ons contactformulier en we zullen ons best doen om jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.